Friday, September 13, 2013

Lire Qour'aan en état de haiz




"... اسماعيل بن عياش عن موسى بن عقبة عن نافع عن ابن عمر عن النبى r قال لا يقرأ الجنب ولا الحائض"
(الترمذى)
Traduction:

Isma-ïl Bin Ayyaash rapporte de Moussa Bin Uqbah de Nafi de (Hazrat Abdullah) Bin Umar t de Nabi r ki fine dire:

"Ene personne en état de janaabat et ene madame en état de haiz bizin pas lire Qour'aan"
(Tirmizi)
Position hadice:

Ena ene rawi nommé Isma-ïl Bin Ayyaash dans sanad ça hadice-là. D'après Imam Boukhari, Isma-ïl Bin Ayyaash so banne hadices ki li rapporté de banne habitants de Shaam, zotte authentique. Quant à banne hadice ki li rapporté de banne habitants de lezot l'endroit, zotte pas authentique. Ça hadice-là Isma-ïl Bin Ayyaash fine rapporte ça de Moussa Bin Uqbah ki li pas ene habitant de Shaam. Donc d'après commentaire Imam Boukhari, ça faire ça hadice-là vine ene hadice faible. Mais après avoir cite ça hadice-là, Imam Tirmizi fine faire ressortir ki l'opinion de la grande majorité de banne savants parmi banne Sahaba-e-Kiraam, banne Tabeines et banne Taba-Tabeines, c'était ça même. C'est-à-dire ene personne ki en état de janaabat et ene madame ki en état de haiz, pas gagne droit lire Qour'aan-e-Kareem.

Quand nou prend ça fait-là en considération, ça donne nou forte l'impression ki Isma-ïl Bin Ayyaash fine bien rapporte ça hadice-là. Ça li élimine la possibilité ki li fine mal rapporté parceki si ene rawi li ena l'habitude faire erreur, li possible ki parfois li capave bien rapporté aussi. Quand nou trouvé ki la pratique de Salaf (Sahaba-e-Kiraam, Tabeines et Taba-Tabeines), li d'après ceki ça rawi-là fine rapporté, ça li renforci la possibilité ki exceptionnellement ça hadice-là fine bien rapporté.

Ça c'est ene méthode et ene principe établi ki banne savants de hadice et banne Fouqaha (juristes) de tous le temps fine servi dans analyse et situé position ene hadice. Selon ça principe-là, ene hadice ki paraite faible de par so sanad capave être qualifié de ene hadice authentique si li bénéficié l'appuye de la pratique de Salaf. Couma li possible ene hadice ki paraite authentique capave être qualifié différemment si li pas bénéficié l'appuye de la pratique de Salaf. C'est-à-dire quand nou trouve ene hadice ki authentique de par so sanad mais nou trouvé ki Salaf pas fine applique li dans contexte et dans circonstance ki ti supposé applique li, ça amene nou pou comprend ki ça hadice-là ena kitchose ki pas normal avec li. C'est la raison pou laquelle le Salaf pas fine applique li cote li ti supposé être appliqué.

Quand banne 'Oulama fine servi ça principe-là, ça fine amene zotte pou authentifié ene quantité hadice ki ti pé paraite faible de par zotte sanad. Le hadice de Isma-ïl Bin Ayyaash aussi li ene l'exemple lors ça principe-là. Apart ça nou ena plusieurs l'exemple ki capave élabore ça principe-là.

Premier l'exemple

Ena ene hadice concernant de l'eau la mer ki trouve dans Tirmizi selon lequel Rassouloullah r fine dire:

"So de l'eau li purifiant ..." (C'est-à-dire ça capave servi pou gagne tahaarat (la propreté).

Dans so commentaire lors ça hadice-là, Hafiz Bin Abdul Barr (décédé en 463 Hijri) dire:
"واهل الحديث لا يصححون مثل اسناده لكن الحديث عندى صحيح لان العلماء تلقوه بالقبول"
"Banne savants de hadice normalement zotte pas qualifié de authentique ene sanad pareil coumsa mais le hadice d'après moi li authentique parceki banne 'Oulama fine accepté li."

C'est-à-dire hadice-là li ene hadice faible de par so sanad mais so contenu li authentique parceki banne 'Oulama fine adopté ene l'attitude favorable à l'égard ça hadice-là.

Deuxième l'exemple

Dans ene chapitre lors talaaq dans so commentaire Fat-hul Qadeer, Allaamah Ibn-ul-Houmaam (788-861H) dire:
"ومما يصح الحديث ايضا عمل العلماء على وفقه"
"Et parmi banne critères ki faire ene hadice vine Saheeh (authentique), c'est la pratique de banne 'Oulama d'après ça (hadice-là)."

C'est-à-dire quand la pratique banne 'Oulama li conforme avec le contenu de kit hadice ki paraite faible de par so sanad, alors ça capave servi comme ene critère pou déclare ça hadice-là authentique.

 Troisième l'exemple

Concernant salaat-ut-Tasbeeh, Imam Baihaqui dire:
"كان عبد الله بن المبارك يصليها وتداوله الصالحون بعضهم عن بعض وفى ذلك تقوية للحديث المرفوع"
"Abdullah Bin Al-Moubaarak ti pé faire ça namaz-là. Et banne personnages pieux fine gagne ça depi ene à l'autre. Dans tout ça-là ena ene renforcissement pou le hadice ki fine rapporté de Nabi r."

C'est-à-dire le hadice Marfou ou bien le hadice ki fine rapporté de Nabi r li paraite faible de par so sanad. Mais la pratique de Abdullah Bin Al-Moubaarak et banne personnages pieux de tout génération li ene indication ki ça hadice-là li authentique et li fondé.

Après tout ça explication-là, li pas difficile pou conclure ki le hadice ki Isma-ïl Bin Ayyaash fine rapporté et ki paraite faible de par so sanad, li ene hadice authentique de par so contenu acoze ki li conforme avec la pratique de la majorité de Sahaba-e-Kiraam, Tabeines, Taba-Tabeines et les 4 Imaam.
Pou revine avec le hadice de اسماعيل بن عياش, li bon conné banne 'Oulama ki fine disqualifié ça hadice-là, c'est necque so forme مرفوع ki zotte fine disqualifié li. Quant à so forme موقوف, li qualifié de ene hadice authentique. C'est-à-dire ça hadice-là fine être rapporté comme ene déclaration de Rassouloullah r couma li fine être rapporté comme ene déclaration de Hazrat Abdullah Bin 'Oumar t aussi. Mais pou banne savants de hadice, li authentique comme déclaration de Hazrat Abdullah Bin 'Oumar t seulement. D'après principe, ça li pas faire différence parceki ene Sahabi pas capave faire ene déclaration pareil par so l'esprit ou par so l'opinion personnelle. C'est ene kitchose ki so connaissance li depanne lors wahi. Ene déclaration de ene telle nature li ena même capacité ene hadice marfou. C'est-à-dire couma hadice Nabi r li ene حجة (l'autorité), coumsa même la déclaration ene Sahabi aussi li ene حجة et surtout quand li concerne ene information ki depanne lors wahi pou gagne li.
D'ailleurs اسماعيل بن عياش en li même li ene rawi ثقة (authentique). So banne hadice ki li rapporté avec banne narrateurs dans Shaam, zotte banne hadice authentique. C'est necque banne hadice ki li fine prend avec lezot ki qualifié de banne hadice faible. C'est parceki ene rawi li pli habitué avec banne شيوخ (savants de hadice) de so l'endroit. Li gagne l'occasion joine zotte de temps à autre. Et ça donne li l'occasion parfois tanne ene seule kitchose à plusieurs reprise ki aide li pou bien vérifié ceki li fine tendé.

Mais ene rawi li pas gagne ça chance-là quand li tanne hadice avec banne savants de hadice étranger. Li ena boucou chance faire confusion et faire erreur dans transmette ceki li fine tendé. Pou ça même raison, banne savants de hadice pas accepté hadice اسماعيل بن عياش  quand li rapporté de banne narrateurs étrangers banne kitchose ki pas confirmé par lezot.

Ça explication-là montré ki nou capave accepté ça hadice-là parceki le rawi ابو معشر aussi fine rapporte ça avec موسى بن عقبة couma اسماعيل بن عياش fine rapporté. Le rawi ابو معشر, si li pas jouir ene statu de haute calibre, li pas ça aussi faible-là. De ce fait, si li pas capave charrié ene hadice li tout  seul, au moins capave servi li comme ene soutien et ene renfort. Pou servi comme ene renfort, li pas dimane  ene rawi trop fort. Ene rawi faible même li sufi. Pourvu li ene rawi ki correcte de par so conduite dans Deen. Donc ene dans l'autre, ça hadice-là li vine ene hadice ki capave considère li et servi li comme ene preuve.

Conclusion:
Le hadice de اسماعيل بن عياش fine qualifié de faible par certaine 'Oulama de hadice. Mais li secondé par ene l'autre rawi nommé ابو معشر. Donc li vine assez fort pou capave être considéré. L'opinion de banne Sahaba, Tabeibes et Taba-Tabeines li conforme avec ça hadice-là. Ça aussi li ene critère pou ça hadice-là vine ene hadice authentique. Donc li pas permette pou madame lire Qour'aan en état de haiz. Coumsa même li pas permette lire Qour'aan en état de janaabat.

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